Misiunea Organizaţiei Salvaţi Copiii România este de a obţine progrese marcante privind modul în care copiii sunt trataţi şi de a produce schimbări imediate şi de durată în viaţa acestora.
Salvați Copiii Iași a fost înființată în anul 1991 și a aderat încă de la început la mișcarea de promovare și de apărare a Drepturilor Copilului.
Alătură-te astăzi cu o donație în valoare de 10 lei, 25 lei, 50 lei, 100 lei sau mai mult și ajută mai mulți copii să zâmbească și să înțeleagă că viața le poate împlini speranțele!
Misiunea Organizaţiei Salvaţi Copiii România este de a obţine progrese marcante privind modul în care copiii sunt trataţi şi de a produce schimbări imediate şi de durată în viaţa acestora.
Salvați Copiii Iași a fost înființată în anul 1991 și a aderat încă de la început la mișcarea de promovare și de apărare a Drepturilor Copilului.
Alătură-te astăzi cu o donație în valoare de 10 lei, 25 lei, 50 lei, 100 lei sau mai mult și ajută mai mulți copii să zâmbească și să înțeleagă că viața le poate împlini speranțele!
Reducem şi prevenim abandonul şcolar timpuriu şi promovăm accesul egal la învăţământul preşcolar, primar și secundar.
cod MySMIS: 103821
Beneficiar: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară EURONEST
Parteneri: UAT Comuna Lipova, județ Bacău;
Primăria Comuna Bălteni, județ Vaslui;
Școala Gimnazială Șipote, județ Iași;
Asociația Centrul de Resurse Economice și Educație pentru Dezvoltare, județ Neamț;
Asociația Salvați Copiii Iași;
Asociația „Sf. Damian”, județ Iași.
Buget total: 6.398.942,72 lei (din care, contribuția Uniunii Europene prin FEDR este de 5.439.101,31 lei și 930.066,14 lei din bugetul național).
Perioada de implementare: 36 luni (7 mai 2018 – 7 mai 2021)
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă furnizarea unor măsuri integrate pentru reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de învățare formale, nonformale și informale în rândul a 1.180 de copii din comunități defavorizate din județele Iași, Bacău și Vaslui. Conform analizei de nevoi realizate la nivelul acestor comunități, pentru realizarea acestui obiectiv este necesară o abordare integrată a ecosistemelor școlare, abordare care să vizeze atât îmbunătățirea și diversificarea serviciilor educaționale oferite, cât și facilitarea accesului la educație și dezvoltarea capacității resurselor umane din școli.
Pe termen mediu, se estimează că se va îmbunătăți cu minimum 50% participarea la învățământul preșcolar, în special a grupurilor cu risc de părăsire timpurie a școlii din mediul rural, va crește cu minimum 50% rata de frecvență a cursurilor de către elevii din grupul-țintă, se va reduce cu minimum 50% numărul elevilor cu situația școlară neîncheiată și cu 10% numărul celor care nu au susținut examenele din cadrul evaluării naționale, se va reduce abandonul școlar cu minimum 25% și se va asigura accesul la educație de calitate pentru toată populația școlară din aceste comunități.
Sustenabilitatea pe termen mediu și lung este dată atât de implicarea unităților administrative teritoriale pe raza cărora se află școlile vizate de proiect, cât și prin instrumentele propuse pentru diversificarea serviciilor educaționale și dezvoltarea resurselor umane din școli.
1. 1180 copii aflați în risc educațional, din mediul rural, după cum urmează:
– 235 copii prescolari din mediul rural;
– 485 elevi din ciclul primar din mediul rural;
– 460 din ciclul gimnazial, din mediul rural;
2. minimum 261 cadre didactice din școli defavorizate.
A.1. Recrutarea, selecţia şi inregistrarea grupului ţintă pre-şcolari şi şcolari şi elaborarea de planuri educaţionale individualizate pentru copii şi a unor scheme personalizate de sprijin pentru părinţi/tutori (OS 6.2 şi 6.3)
A.1.1. Recrutarea, selecţia şi inregistrarea grupului ţintă;
A.1.2. Identificarea, recrutarea şi înscrierea copiilor neşcolarizaţi în sistemul de învăţământ;
A.1.3. Servicii de consiliere socioeducaţională şi psihologică pentru copii centrată pe prevenţie şi intervenţie;
A.1.4. Program de educaţie parentală – „Îmi înţeleg copilul!” in scopul creşterii participării şcolare şi a întăririi relaţiilor dintre părinţi şi şcoală;
A.2. Servicii şi programe educaţionale de calitate destinate facilitării accesului la educaţie şi prevenirii şi reducerii părăsirii timpurii a şcolii
A.2.1. Implementarea unor programe de tip grădiniţa/şcoala prietenoasă/atractivă;
A.2.2. Program şcoala după şcoală;
A.3. Servicii şi programe educaţionale complementare pentru prevenirea/reducerea părăsirii timpurii a şcolii
A.3.1. Activităţi pregătitoare, educative şi de orientare pentru facilitarea tranziţiei de la un ciclu şcolar la altul;
A.3.2. Programe de activităţi extracurriculare non-formale pentru dobândirea de competenţe cheie şi creşterea stimei de sine;
A.3.3. Activitaţi destinate educaţiei pentru sanatate, igienei şi prevenirii îmbolnăvirilor;
A.3.4. Premierea pentru rezultate deosebite obţinute de elevii din grupul ţintă din ciclul gimnazial.
A.4. Măsuri integrate de furnizare de sprijin financiar şi material pre-şcolarilor şi şcolarilor pentru susţinerea participării la activităţile educaţionale
A.4.1. Furnizarea de sprijin financiar preşcolarilor şi şcolarilor;
A.4.2. Acordarea de sprijin material copiilor din grupul ţintă pentru facilitarea accesului la programele educaţionale şi reducerea abandonului şcolar;
A.5. Îmbunătăţirea şi diversificarea serviciilor educaţionale oferite
A.5.1 Dezvoltarea infrastructurii educaţionale în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de învăţare;
A.5.2. Măsuri remediale pentru elevii aflaţi în situaţii de risc prin creşterea accesului la personal de sprijin şi auxiliar;
A.6. Îmbunătăţirea capacităţii resurselor umane din şcolile partenere/asociate prin participarea la programe de dezvoltare profesională şi competenţe transversale
A.6.1. Recrutarea, selecţia şi inregistrarea grupului ţintă aferent OS 6.6;
A.6.2. Dezvoltarea competenţelor transversale ale cadrelor didactice din grupul ţintă;
A.6.3 Creşterea capacităţii profesionale a personalului didactic din grupul ţintă;
A.6.4 Măsuri integrate pentru atragerea cadrelor didactice calificate în şcolile partenere;
A.6.5 Crearea de reţele de sprijin profesional pentru creşterea calităţii actului educaţional;
A.7. Dezvoltarea potenţialului educaţional şi comunitar prin inovare socială
A.7.1. Activităţi de voluntariat în folosul comunităţilor;
A.7.2. Activităţi de empowerment a elevilor din cadrul comunităţii;
A.7.3. Activităţi de prevenire a comportamentelor cu grad ridicat de risc;
A.8. Publicitatea şi promovarea proiectului – activitate transversală
A.8.1. Publicitatea si promovarea proiectului;
A.9. Managementul şi administrarea proiectului – activitate transversală
A.9.1. Managementul, coordonarea şi administrarea proiectului;
A.9.2. Auditul proiectului;
O șansă egală pentru toți. Educație inclusivă în unitățile școlare, cod MySMIS: 103821
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.
Beneficiar: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară EURONEST
Iași, Blvd. Ștefan cel Mare și Sfânt, nr. 69
Tel./Fax: 0232.273.814
Email: office@adieuronest.ro; euronest@yahoo.com
Web: www.adieuronest.ro
Data: 27.06.2018
„Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României”
Adresa: Aleea Ion Simionescu, nr.6, Bl. i5, PT 15 Dacia, 700408, Iasi, Romania
Telefon: +40 232 219 986 | Fax: +40 232 219 986
Email: iasi@salvaticopiii.ro